Sklik je český reklamní systém provozovaný společností Seznam.cz, který umožňuje zobrazování reklamy ve vyhledávání na Seznam.cz a na nejnavštěvovanějších webech českého internetu.

Sklik reklamou zasáhnete přes 95 % všech uživatelů českého internetu. Založit účet a začít inzerovat může úplně každý.

Hlavní výhody Skliku:

Možnost platby za proklik nebo za zobrazení

PPC je zkratkou Pay Per Click (platba za proklik). To znamená, že neplatíte za zobrazení vaší reklamy, ale platíte až když na vaši reklamu někdo kliknul. Tedy až ve chvíli, kdy někdo o váš produkt či službu projevil prokazatelný zájem.

Platba za zobrazení je pak vhodná pro větší kampaně, které potenciální zákazník rozhodně nemá přehlédnout.

Možnost Regionalizace

Sklik umožňuje zacílit vaši reklamu na kraje i okresy a můžete tak oslovit své zákazníky přesně tam, kde se nachází.

Kontrola nad investicí

Kromě maximálních cen za proklik nastavujete vždy také denní rozpočet kampaní v účtu, který se může proinvestovat. Počet prokliků a zobrazení za období jednoho dne závisí především na nastavení denního rozpočtu a nabízené ceně za proklik či zobrazení. Ceny za proklik, zobrazení i rozpočet můžete kdykoliv změnit. Díky tomu máte výši vaší investice plně pod kontrolou.

Měřitelnost

Ve vašem Sklik účtu najdete informace o počtu zobrazení vaší reklamy, počtu prokliků, výši nákladů na inzerci, o průměrných cenách za proklik, kolik reálných uživatelů jste reklamou oslovili, či kolik jich zhlédlo celou vaši videoreklamu. Pokud nastavíte měření konverzí, systém vám bude zobrazovat i informace o počtu objednávek a dokonce i o tom, jakou hodnotu objednávka měla.
To vše si můžete zobrazit až na nejnižší úroveň – úroveň klíčového slova nebo jiných cílení. Díky tomu budete vědět, do čeho se vám vyplatí nejvíce investovat.

Kolik Sklik stojí a jak se platí

Reklamu Sklik je možné hradit dvěma způsoby, které závisí na zvolené reklamní síti (Obsahová / Vyhledávací). Prvním ze způsobů je platba za proklik, druhým pak platba za 1000 zobrazení.

Denní útratu můžete kontrolovat nastavením denního rozpočtu kampaně, takže nezaplatíte více, než sami chcete. Libovolně můžete měnit i cenu, kterou jste ochotni zaplatit za prokliknutí nebo zobrazení své reklamy.

Dobití kreditu

Reklama Sklik se hradí prostřednictvím Klientské zóny, jejíž součástí je služba Seznam Peněženka. Do té se přihlásíte pod stejnými přihlašovacími údaji jako do Skliku. Jakmile dojde k dobití kreditu, aktivní reklama se začne zobrazovat.

Kde se Sklik zobrazuje

Reklamy systému Sklik se zobrazují ve dvou charakteristicky odlišných reklamních sítích,
kterými jsou Vyhledávací a Obsahová síť. Liší se v přístupu k vytvářené reklamní kampani, způsobu zobrazování reklam a typu osloveného obecenstva.

VyužitíVyhledávací sítě

Cílení: na uživatele, který něco aktivně vyhledává
Reklama: nad výsledky vyhledávání
Zaměření: výkonové

VyužitíObsahové sítě

Cílení: na pasivního uživatele internetu
Reklama: na webech
Zaměření: vyvolání poptávky, rozšíření povědomí o
produktu, službě, posílení znalosti značky

Typ sítě Typ reklamy
Obsahová síť BanneryBrandingBumperVideospotDynamický retargetingDynamický bannerKombinovaná reklamaHTML5 bannery
Vyhledávací síť Textová reklama

Ve Vyhledávací síti se vaše reklama zobrazuje na dotaz, který uživatel zadá do vyhledávače Seznam.cz – za předpokladu, že na tento dotaz cílíte ve vaší kampani.

PPC reklama ve vyhledávání je velmi efektivní, protože umožňuje oslovit uživatele, kteří aktivně vyhledávají konkrétní informace, výrobek nebo službu. Uživatelům se tak zobrazují reklamy, které souvisí s tím, o co svým vyhledáváním právě projevují zájem.

Obsahové síti se vaše reklama zobrazuje u článků českého internetu. Ve chvíli, kdy uživatel produkt nebo službu aktivně nehledá, ale jeho chování na internetu odpovídá požadovaným parametrům. Například o něm víme, že:

  • se zajímá o určitý produkt nebo službu,
  • čte si článek nebo web, který se tématicky hodí k vašemu oboru,
  • nebo že váš web již v minulosti navštívil,
  • odpovídá profilu vašeho potenciálního zákazníka (např. muž, zájem o cestování).

Řazení reklam

Reklamy se řadí na principu aukce, posouzení míry prokliku, relevance reklamy a dalších faktorů. Nezapomeňte, že pozice vaší reklamy může ovlivnit počet oslovených uživatelů i úspěšnost vaší reklamy. K řazení reklam se používá tzv. hodnocení reklamy a uživatelem zadaná maximální cena za proklik. Hodnocení reklamy je hodnota, která se vypočítá na základě relevance reklamy k dotazu a zpětné vazby (úspěšnosti) reklamy v předešlých aukcích. Ve výsledku se tak může vaše reklama při nižší ceně za proklik zobrazovat na lepší pozici než konkurenční reklamy s vyšší cenou, pokud je pro uživatele atraktivnější a klikají na ni více.

ZDROJ: https://napoveda.sklik.cz/zaciname-inzerovat/